joi, 13 decembrie 2007

Rebeliunea virtuala...

Am citit recent cartea lui Howard Rheingold: gasti inteligente. Ce mi-a ramas in minte este faptul ca tehnologia actuala iti ofera posibilitatea de a comunica, inteligent, cu mase de oameni pe care nici nu-i cunosti. Daca scopul urmarit de mine ar fi educarea (a nu se citi manipularea) tinerilor, aceasta oportunitate devine o mina de aur. Stim cu totii ca tinerii mai ales sint familiarizati cu internetul, cu telefoanele mobile, messengerul si sms-ul fiind la ora actuala indispensabile oricarui adolescent. De ce sa gindim invechit, afise, grafitti sau alte forme inapoiate de comunicare (datorita multitudinii de oferte la ora actuala presa scrisa sau audiovizuala influenteaza un numar prea mic de persoane si mesajul ajunge diluat la marea masa) cind putem intra direct in casa celui vizat? Nu trebuie asteptat ca tinerii sa intre in vre-un forum plicticos in care poate fi descurajat rapid de un ahtiat dupa victorii facile si efemere, ci sa transmitem mesajul (unul obiectiv si partizan pentru o cauza generala si nu de grup) in mod direct.
Concret: propun ca fiecare in parte sa-si creeze o baza de date cu ID-uri de messenger din satmar, si sa incepem rebeliunea. Cu riscul de a fi catalogati de unii drept spammeri (daca nu ar fi si ceva deranjant n-ar mai fi rebeliune:)) putem transmite un mesaj comun, si sa imprimam tinerilor o baza sanatoasa de rationare... mesajul sa fie discutat aici si transmis abia atunci cind se ajunge la o varianta valabila pentru toti.
PS: ca om politic trebuie sa ai curaj sa transmiti un mesaj de genul "Cetateni ginditi", existind riscul ca unii sa gindeasca altfel. Dar parca ti-e mai usor sa accepti asa ceva decit sa vezi pe cineva inclinind spre o doctrina pentru un kilogram de zahar sau, mai rau, pentru un pahar de palinca...

15 comentarii:

Sătmăreanca spunea...

Rebelul cheamă la rebeliune...Ha,ha,ha...
Genial..., dar orice e genial prinde numai la genii :) Sunt foarte optimista de felul meu, dar când văd ce discută puştimea pe mess nu ştiu dacă mesajele ar prinde. Nu ai spus care e publicul ţintă: tinerii de 18 sau de la vreo 25 în sus? Eu mă simt foarte tânără şi la 32.
Mi se pare corect ceea ce spui legat de transmiterea mesajului, din păcate politicienii nu prea îndeamnă electoratul la gândit. Nu au niciun interes, dacă ar gândi ar alege altceva... :)
Care ar fi mesajul şi cauza pentru care am începe rebeliunea?

PS. Imi place mult logo-ul cu prostii de pe forum :)

Sătmăreanca spunea...

Vezi ca gherila digitala e marca Base si avea un faras pentru conformitate :)

Rebel spunea...

mi-ai intors faza cu pleonasmul... 1-1 :)
a marinarului e digitala, a mea e virtuala. a lui probabil ca a avut in spate profesionisti in publicitate, pe cind eu cel putin sint amator. a lui era partizana unei aliante, a mea a unei idei generale. am lansat o idee, o propunere, nu inseamna ca va fi si materializata. nu putem trai din asa ceva iar voluntariatul a murit de mult in Romania.
au incercat liberalii ceva asemanator la referendumul de demitere a lui basescu, si n-a prea tinut.
pe de alta parte, un mesaj ascuns in forma agreeata de tineretul de azi, si-ar putea atinge scopul. am stat si am calculat: 4 generatii de absolventi (intre 7 si 10 mii) din liceele satmarene pot inclina balanta la primarie de exemplu. conditia este sa-i aduci la vot. parca nu mai pare tocmai o prostie rebeliunea mea avind in vedere ca la europarlamentare in municipiu au venit 25 de mii de satmareni...
eu personal am cunoscut o gramada de tineri inteligenti care asteapta un model care sa le dea speranta ca nu traiesc degeaba, ca pot schimba ceva. asa e poporul roman, are nevoie de un tatuc, de ce ar fi tinerii altfel. modelul nu se afla in parinti decit foarte rar, de aceea cei putin mai in virsta si mai experimentati decit ei ar trebui sa-i ajute. de undeva trebuie inceput, iar daca tot facem parte din "generatia de sacrificiu" macar sa nu ne sacrificam degeaba. am o idee cum sa scot tinerii la vot, dar am s-o fac cunoscuta abia cind voi fi convins ca merita. altfel risc sa se scirbeasca si sa nu mai voteze veci pururi.

Darius F spunea...

@rebel
Hai gandim in cadrul campaniei electorale de la locale o mini-campanie(apolitica) intitulata "Satmareni ganditi!". Cred ca in asta s-ar baga si Crina si poate si altii.

Rebel spunea...

sintem pe drumul cel bun... dar de ce sa asteptam campania electorala? avem nevoie de vreo aprobare? remember: campania incepe imediat dupa inchiderea urnelor...
hai sa gindim o forma... afise, graffitti,pliante,sms-uri, mail-uri, messenger... si iar ajungem la problema finantarii... :)

Darius F spunea...

Pai hai sa facem un site prima data ala nu costa foarte mult.(un milion si ceva gaduirea pe un an si numele de domeniu)

Rebel spunea...

ok. ma bag... dar cum ramin anonim? :)

Darius F spunea...

Pai comunicam prin email si eventual prin messsenger. Iti faci un cont de yahoo si se rezolva.

@Crina
Ce zici te bagi in asa ceva?

Sătmăreanca spunea...

Dacă chestia a devenit serioasă trebuie să facem şi un protocol. Asta înseamnă că mă bag. Nu ştiu dacă îţi trebuie neapărat mulţi bani, dacă ai minte şi o foloseşti. Iar dacă ai nişte neuroni pot veni şi banii.
Hai să rezolvăm problema finanţării, măcar în parte...
Găzduire pentru site ofer eu gratis. Dacă e cazul cumpăr şi domeniul. Pagina o faceţi voi că eu nu am vreme. Dacă e musai, într-o sâmbătă fac şi chestia asta cu condiţia să-mi scrieţi voi pe blog :) Facem publicitate pe site-ul GNV şi pe forum.
Venim cu ideile, votăm şi decidem. Concepem la comun machetele. Le tehnoredactează Darius că ştie. Le mai pot retuşa şi eu dacă este cazul.
Rebelul zice că ştie mulţi tineri şi foarte tineri, înseamnă că găseşte câţiva grafitti-eni, se ocupa de baza de date cu emailuri etc Chestia cu graffitti nu imi prea place pentru că este ilegală şi murdăreşte oraşul. Eu zic să găsim altceva în loc. Arme neconvenţionale, dar legale ...
La tipar, da, acolo trebuie ceva bani, dar nu foarte foarte mulţi. Eu zic că aş găsi vreo 2-3 oameni de afaceri neimplicaţi care să sprijine tipăriturile pentru o rebeliune apolitică.

PS. V-aţi prins că pentru toate astea vreau exclusivitate! :)

PS.1 Mă gândesc să lansez ideea şi pe blogul meu şi pe forum. Poate mai găsim 1-2 adepţi idealişti... :)

Darius F spunea...

E bine. Eu zic ca de partea de site pot sa ma ocup eu complet adica de la cumpararea de domeniu si pana la realizare. Sunt de acord sa fac si tehnoredactarea la machete, numa sa ne hotaram ce scriem in ele.

Sunt de acord si cu protocolul dar rebel vrea sa ramana anonim asa ca nu stiu cum l-ar putea el semna :) si sunt de acord si cu publicarea ideii pe blog si pe forum.(cu cat am fi mai multi cu atat mai bine)

@rebel
Tu ce zici?

Rebel spunea...

rebeliune@gmail.com e-mailul meu... o sa fie cam greu sa ma implic si sa ramin anonim de asemenea. poate am eu o parere prea proasta despre mine, dar nu vreau sa compromit in vreun fel actiunea pe care o pregatim. sper sa nu supar pe nimeni, raminind anonim. vad ca toata lumea se ofera sa faca ceva, eu inca ma gindesc cu ce pot ajuta. cu bani bineinteles, cu tineri (de acord ca nu putem supara restul lumii cu graffitti). putem in schimb "fura" idei. asa cum o vreme orasul era impodobit cu afise maggy, putem face ceva asemanator. afisajul inca nu e interzis asa ca nu va fi o problema. eu ma pot apuca de afise. le tiparesc (citeva sute pentru inceput), si vedem reactia. poate apoi gnv va semnala inceputul actiunii, si sa stirneasca interesul satmarenilor. imi aduc aminte de un afis in anii "90 cu van damme si cu logo: o mina de fier pentru oras... :) ma gindesc la 2 forme de afis: 1. AI VAZUT AFISUL?
2. SATMARENI GANDITI!
primul sa stirneasca interesul, al doilea sa-l satisfaca...
trebuie, parerea mea, ca apartenenta la rebeliune sa fie o mindrie pentru tineri, si sa devina o ocupatie cotidiana, transmiterea mesajului. poate ar trebui discutat pe mail, ca sa nu ne desconspiram "obiectivele"... :)

Darius F spunea...

Ar trebui sa iti faci si un cont de yahoo ca sa puteam vorbi si "live" pe messenger. Ar fi mai usor decat pe mail, zic eu.

Darius F spunea...

Am uitat, adresa mea este darius2u@yahoo.com

Rebel spunea...

am inceput sa visez... :) un concert Parazitii ("Slalom printre cretini" contine mesaje demne de scopul propus) si inca unul cu o trupa rock (Pittis cu Colibri ar fi fost ideal, dar din pacate...). Din cite stiu eu Phoenix si Cargo au facut show de fiecare data la satu mare...
nu ma prea pot concentra, dar promit ce de indata ce trec sarbatorile ma pun pe treaba. aici includ si infiintarea unei fundatii, ca sa fie si o asociatie de protectie a animalelor (atit patrupede cit si bipede... :))

Darius F spunea...

@rebel
Ar fi foarte frumos sa o putem face in stil atat de mare dar pana una alta si pana ce infiintezi fundatia hai sa ne apucam de facut macar site-ul si sa gandim afisele si sloganele. Aste nu costa decat ceva timp. Ti-am trimis un email da vad ca nu ai raspuns. Nu a ajuns?