miercuri, 16 aprilie 2008

WCS...

Image and video hosting by TinyPic
adica, Worst case scenario... sau in traducere libera: pesimistul de serviciu...

mare curaj pentru Valer Marian... nu zic nu, suna bine sa aduni de partea ta toti romanii, ca in sfirsit judetul asta uitat de lume si mai grav de restul tarii sa aiba o conducere romaneasca... nu va ambalati, autorul articolului nu se vrea a fi o cobitoare pentru ceea ce va urma, ci face doar o analiza des uzitata in mai multe domenii.
Asadar avem doua variante: pnl se raliaza curentului, sau nu...
1. Da. In cazul acesta sansele ca presedintele CJ sa fie roman sint mari. Totusi PDL care este o organizatie eterogena, creata artificial pe valul basescian este calcaiul lui Achile: stim ca puie si cei din jurul sau au fost impusi de deputatul bistritean Olteanu, impotriva vointei primarilor si a unei bune parti a partidului... la fel de importanta este unificarea recenta a pd cu pld, criticata tot mai des de membrii partidului, de ambele parti. cu parere de rau trebuie sa spun ca puie a vindut doar o himera: anume aceea ca ar controla organizatia. de fapt el a facut acest lucru tocmai pentru a-si salva pielea de presedinte pd, chiar daca aceasta inseamna ingroparea pd satu mare pentru 4 ani... La fel si in cazul pnl: nu trebuie sa va spun eu cit de decimata este organizatia satmareana, si ca voturile pnl nu mai sint cele ce au fost, si nici macar membrii lor nu-i mai asculta. In cazul in care se pierde presedentia (nu va inflamati, este doar o supozitie) incepe carnagiul... degete aratate unii spre altii, scenarii de tradari si alte alea la care noi romanii sintem buni, iar din toata tevatura, udmr va alege un partener pentru ca singur nu va putea conduce... pnl prin numarul mic de mandate iese din discutie, iar variantele raman psd si pdl... ramane de vazut cine va fi in ochii udmr promotorul aceste miscari de uniune nationala si va fi dat la o parte...
2. pnl nu adera la "uniune"... cazul de mai sus se schimba putin, adica ce-am avut si ce-am pierdut... o parte dintre voturile pdl vor merge catre silaghi si gasca, dar vor pierde mult datorita oprobiului public datorat neralierii la"uniune". cistiga insa la final fiind singurul partid romanesc cu care udmr va incheia alianta postelectorala cu inima impacata. pentru o majoritate insa va trebui sa aleaga intre psd si pdl care poate nu vor bate palma. eu mi-as dori sa o faca insa tocmai pentru a lasa tradatorii pnl de-o parte...
exista insa si best case scenario, in care pdl si psd cistiga presedentia se impart pe functiile de vice, iar pnl, care mai mult ca sigur va merge pe candidat propriu va fi lasat pe din-afara... ca sa fiu in ton cu titlul: silaghi se va salva si va ramine totusi la conducerea filialei... sincer, sper ca nu...
PS: revin cu o analiza pentru primarie... sa vedem ce surprize ne mai rezerva totusi viitorul... poate iar se indeplineste profetia lui Trasnea...

15 comentarii:

Anonim spunea...

Un lucru insa mie nu mi-e clar. Cum ii va face primarul din Cehal campanie lui Valer Marian??? Dupa ce l-a traznit in GNV de nu stiu cate ori ca e mafiot??

Sergiu O

Rebel spunea...

pai asta spuneam si eu cind ziceam ca puie a negociat ceva ce nu are... adica organizatia...

Sătmăreanca spunea...

@ Sergiu O

Primarul de Cehal nu va mai candida, din câte ştiu eu.

@ Rebel
Interesante scenarii. La Primărie nu se întâmplă nimic, oricât ai vrea tu. Candidaţii se ştiu :)

Anonim spunea...

Primarul din Cehal nu mai candideaza pentur ca asa prevede protocolul? Chiar are mari probleme penale? Sau pur si simplu nu mai vrea???

Anonim spunea...

Am uitat
Sergiu O.

Rebel spunea...

nu mai vreau nimic... doar sa pice iles... inca mai cred in Trasnea... :)

Sătmăreanca spunea...

@ Sergiu O
Pentu că are probleme penale.

@ Rebel
Speri degeaba. Soluţia ta e varză murată. Am mai povestit. Şi eu am dreptate :)

Anonim spunea...

@Satmareanca&Rebel

Rebel spunea..."nu mai vreau nimic....doar sa pice Iles......inca mai cred in Trasnea..." iar Satmareanca replica"speri degeaba .Solutzia ta e varza murata........"

Io ce ar trebui sa intzeleg de aici? Ca am ajuns varza murata?

Trasnea

Rebel spunea...

sefu' eu cred in tine... :) sa cinte cocosul pina raguseste ca eu tot nu ma dezic de tine... :))
ca sa revin la subiect, mie tot nu mi-e clar ce a cistigat pdl-ul la faza asta? apoi trebuie recunoscut si ca riscul e destul de mare pentru Valer Marian... de aia am facut scenariile astea pesimiste... optimismul in politica este sinonimul culcatului pe o ureche... s-au pus bazele unei victorii, dar batalia mai trebuie cistigata... mai ales ca acum va fi mai greu: ungurii vor stringe sigur rindurile... parerea mea...

Anonim spunea...

@Rebel
Dupa mintea mea,poate cu o salinitate mai ridicata in urma ultimelor catalogari,cred ca principalul "aspirator de voturi"romanesti este PSD....bazinul Tzarii Oasului si Codrului voteaza in general cu PSD......PD-L poate o fi in trend crescator in sondajele la nivel natzional insa in SM nu stiu sigur daca creste sau stagneaza,sa nu zicem scade......prin aceasta aliantza au sanse sa prinda un loc de vice.De altfel cred ca asta e si pretzul aliantzei.....cate un post de vice.Asta din punct de vedere al cifrelor,sondajelor sau previziunilor.

In viatza politica provinciala mai exista un complex....facutul frumos catre centru.....alegerile locale cat si cele pentru CJ sunt un test pentru cele paramentare.Cine castiga acum va da bine la centru,cine pierde va fi marginalizat sau mazilit.....posibil ca nici unul dintre cei inscrisi in aceasta coalitzie nu vrea sa se expuna in fatza unui esec,de aceea au ales cea mai convenabila solutzie de compromis.....lasa-l pe altu sa-si rupa gatul....daca iese prost ceilaltzi au fost de vina!Tocmai de aceea cred ca Valer Marian si-a asumat un "rol" foarte greu de pus in scena.....tocmai de aceea aceasta candidatura trebuie respectata si incurajata.
Ar fi multe de discutat,de analizat,de interperetat......hai sa mai lasam un pic lucrurile sa se mai decanteze si apoi in mod sigur o sa vedem fiecare cam unde bate si ce interese are.....pana la urma lumea politica satmareana e destul de previzibila.......

Mai e o chestie....cum va decurge campania electorala.....in conditziile in care pentru locurile de consilieri ,e care pe care,sau fiecare pentru el ma tem ca "alesul" sa nu fie marginalizat....
Trebuie sa recunoastem ca e o formula noua in peisajul coalitziilor politice.....hai sa vedem ce o sa iasa.Cert e ca UDMR face spume!

Trasnea

Sătmăreanca spunea...

@ Trăsnea
Nu mai trageţi concluzii pripite. Mă refeream la soluţia lui Rebel cu Radu Bud. Dacă nu s-a referit la el, îi sugerez data viitoare să fie mai explicit că nu suntem la ghici ghicitoare :)

Rebel spunea...

Pai eu m-am referit la ce spunea Trasnea... el n-a zis explicit bud... eu ziceam ca daca s-a reusit la judetz, se putea si la municipiu... daca-i bal, bal sa fie... sau spume mai multe... :) indiferent de candidat... asa astia string rindurile si iese ghiulea din primul tur...
am si eu o singura dorinta in alegerile astea, si tocmai eu sint refuzat? :(

Rebel spunea...

@Trasnea
n-am spus ca nu e de apreciat, doar ca e riscant... in timp ce puie s-a retras si i se rupe de ce iese, Valer Marian si-a luat o raspundere imensa... daca nu se baza pe voturile pdl nu mai avea nevoie de ei... mi-e teama (aici deja e problema mea cea mai arzatoare) ca o parte din voturi vor merge la silaghi... si scapa mmm... :( sau stiti voi altceva si renunta si el... de dorit stiu ca si-o doreste, dar sa vedem de-l lasa bucurestiul...

Anonim spunea...

Fratele meu alb,lasa-l frate pe Silaghi asta.....va venii vremea sa-si rupa si el gatu.....PNL e in picaj,vezi ca deja au inceput sa se vexeze intre ei pe la Bucale......"ai putzintica rabdare stimabile".
Cat despre Valer Marian si riscurile la care se expune....e baiat mare,vaccinat se descurca el.Acu sa nu crezi ca omu' nu a luat si el o foaie si a calculat care, cat si cum....Nu cred ca acu tebuie sa ne ingrijoram noi pentru chestiunile astea....o fi ...ce va sa fie! I-am urat succes,il sustzinem,il votam.....da mai departe..."scrie-n carte!"Tot ne sfatuia cineva sa nu tragem concluzii pripite......

Trasnea

Rebel spunea...

cu rabdarea treci si marea... zicea cineva mai destept ca mine... eu o sa-mi fac treaba in continuare, scot romanii la vot, pe cei cunoscuti, ca pe necunoscuti ii deranjeaza stef si gasca... :) cu usa-n usa... :)) trebuie sa-mi gasesc alt subiect de analizat... poate-mi dati voi o idee: paralelismul cailor ferate si influenta acestuie asupra ciclului menstrual al gainilor cantonierului e bine? :))